Autobedrijf Hong-Paul Duiven
NL  EN
Home Over Ons Tuning Revisie Diensten Contact Afspraak Offerte Klantenservice

Uitschakelen Foutcode

Autobedrijf Hong-Paul heeft de tuning software op maat in haar programma, dus wij kunnen ook componenten uitschakelen en software aanpassen. Het uitschakelen en software aanpassing voldoen aan alle APK eisen.


De service van Autobedrijf Hong-Paul bestaat uit:
 
  • Foutcode uitschakelen
  • Software aanpassing
  • Roetfilter foutcode uitschakelen
  • EGR foutcode uitschakelen
  • NOX- sensor foutcode uitschakelen
  • Start/Stop systeem aanpassen
  • Adblue roetfilter foutcode uitschakelen
  • Warm startaanpassing bij TDI
  • De lambdasonde foutcode uitschakelen
  • Neem contact op voor meer mogelijkheden

 Roetfilter probleem
 
Een roetfilter gaat gemiddeld 100.000 kilometer mee waarna het verstopt raakt. Als je blijft doorrijden met een volle roetfilter dan kan de uitlaat verstopt raken wat voor storingen in het motormanagemensysteem (ECU) kan zorgen en voor een hoger brandstofverbruik. Uiteindelijk bestaat de mogelijkheid dat er motorschade ontstaat. Doorrijden met een volle roetfilter is voor veel mensen geen optie.

De dealer kan het roetfilter proberen schoon te maken door de auto lange tijd in een hoog toerental te laten draaien, maar vaak moet het roetfilter worden vervangen wat ruim 2.000,- euro kost. Het vernieuwen is helaas ook maar een tijdelijke oplossing, omdat ook dit nieuwe filter weer opnieuw zal verstoppen. Het oplossen van roetfilter problemen kan op meerdere manieren. Zo kiezen dieselrijders vaak voor het roetfilter foutcode uitschakelen. Naast het roetfilter foutcode uitschakelen zijn het reinigen en vervangen van het roetfilter een veel gekozen oplossing.

EGR probleem

Om de uitstoot van stikstofdioxide te verminderen heeft een auto een EGR klep. Een deel van de uitlaatgassen worden door de EGR opnieuw de motor in geblazen waardoor zowel bij diesel- als bij benzinemotoren de verbrandingstemperatuur lager zal zijn. Dit lijkt in eerste instantie een goede oplossing om het milieu te sparen, maar een EGR brengt vervelende nadelen met zich mee. Uitlaatgassen die terug in de motor worden geblazen laten roet achter in de EGR en het inlaatspruitstuk, wat op lange termijn schadelijk kan zijn voor jouw auto. Door een dikke laag roet kan de klep op den duur niet goed meer sluiten. Op momenten dat je veel gas geeft, en de motor dus veel schone zuurstof nodig heeft, worden er dan nog steeds uitlaatgassen de motor in gestuurd. Dit zorgt niet alleen voor een zwarte rookpluim uit de uitlaat, maar dit kan ook leiden tot foutmeldingen in het motormanagement systeem.

NOX-Sensor probleem

NOX-Sensor worden toegepast bij direct ingespoten motor en de verbranding in verhouding heter is dan bij gewone motoren, ontstaat er meer NOX dan is toegestaan voor de typegoedkeuring voor Europa. Daarom heeft auto fabrikant een NOX-katalysator en NOX-sensor moeten plaatsen die deze gassen opslaan, meten en omvormen tot minder schadelijke gassen. Omdat de NOX-sensor een beperkte levensduur heeft, zal deze vroeg of laat kapot gaan. Als het signaal dat de NOX-sensor afgeeft niet meer binnen een bepaalde bandbreedte valt, zal het motorregelapparaat een storing registreren, waardoor de motor in een noodloop terechtkomt. Hierbij gaat het brandstofverbruik omhoog en zal de motor licht gaan haperen. Ook zal het motorstoringslampje gaan branden. In veel gevallen is ook de uitstoot voor de algemene periodieke keuring te hoog, en zal dit zelfs tot afkeuring leiden