Autobedrijf Hong-Paul Duiven
NL  EN
Home Over Ons Tuning Revisie Diensten Contact Afspraak Offerte Klantenservice

DSG Mechatronic Revisie 0AM Droge Koppeling

Autobedrijf Hong-Paul is het enige bedrijf in Nederland dat in staat is om de mechatronic van de DSG/S-tronic-7  droge koppeling te reviseren.
 
Geef uw mechatronic een tweede leven laat hem reviseren door ons.


Direct revisie aanvragen


Veel voorkomende storing aan de Mechatronic:
 
  • Kortsluiting klep 2

  • Kortsluiting klep 1

  • Druksensor.

  • Sensor poten.

  • Verbrande TCU.

  • Comunicratie verlies bij warme motor.

  • Comunicratie verlies in de winter.

  • Schakelvork 3- en 4 worden niet herkend.

  • Geen pomp aansturing.

  • Pomp druk weg vallen bij rijden.

  • P1604 InternalControl Module.

  • P0562 Systeem Voltage too low.

  • P17BF Hydraulic pump system overload protection.

  • P189C Function Restriction due to Insufficient Pressure Build-Up.

  • Complete eletronische uitval van de versnellingsbak.



De service van Autobedrijf Hong-Paul bestaat uit:
 
  • Revisie/rebuild DSG of S-tronic mechatronic DQ200
  • Revisie/rebuild DSG of S-tronic mechatronic DQ400 Hybride GTE- E-tron
  • Revisie/rebuild DSG of S-tronic dokter mechatronic MQB DQ200,DQ250-6A,DQ250-6F,DQ250-6V
  • Overige DSG of S-tronic mechatronic revisie/rebuild DQ250,DQ500,DL501
  • Revisie DQ250 6 traps natte koppeling
  • Revisie DL501 7 traps natte koppeling
  • DSG of S-tronic dokter mechatronic reparatie
  • DSG of S-tronic mechatronic vervangen
  • DSG of S-tronic mechatronic onderhoud
  • DSG of S-tronic mechatronic diagnose
  • DSG of S-tronic onderhoud
  • DSG VAG
  • DSG of S-tronic reparatie
  • DSG of S-tronic revisie
  • DSG of S-tronic vervangen
  • DSG of S-tronic software flash
  • DSG of S-tronic software overzetten
  • Nieuwe DSG of S-tronic mechatronic
  • Gebruikte DSG of S-tronic mechatronic
  • DSG of S-tronic mechatronic specialist
  • DSG of S-tronic tuning specialist
  • DSG of S-tronic software tuning
  • DSG of S-tronic software update
  • Mechatronic specialist/dokter
  • DSG specialist/Dokter DSG
  • S-tronic Dokter
  • Dokter S-tronic
  • S-tronic Specialist/Dokter
  • S-tronic Specialist


0AM 927 769 E
0AM 325 065 N
0AM 325 065 D
0AM 325 065 H
0AM 325 065 N
0AM 325 065 L
0AM 325 065 S
0AM 325 025 D
0AM 325 025 H
0AM 325 025 J
0AM 325 025 M
0AM 325 025 K
0AM 927 769 F
0AM 927 769 G
0AM 927 769 K
0AM 927 769 D
0AM 927 769 H
02E 927 770 AM
02E 927 770 AJ
02E 927 770 AQ
02E 927 770 AN
02E 927 770 AL
02E 927 770 AE
02E 927 770 AS
0GC 927 711 G
0BH 325 025
0DD300045 D
0DD300045 F
0DD300045 E
0DD300045 H
0DD300045 K
0DD300045 L
0DD300045 P


Mechatronic


De DSG-bak heeft veel sensoren. Al deze sensoren gaan naar de Mechatronic om de afgegeven signalen te verwerken. De electronisch/hydraulische regeling wordt verzorgd door de mechatronic. De Mechatronic regelunit. De Mechatronic is de computer van de DSG-bak. Hier worden alle gegevens heen gestuurd. Elke sensor die je maar kan bedenken gaat naar de Mechatronic. Deze unit wordt zowel elektrisch als hydraulisch bestuurd. De mechatronic schakelt en bedient de koppeling voor u, het is van belang dat de software en kleppen huis geen storing bevat.
 

Welke VAG DSG/S-tronic versnellingsbakken passen wij aan?


De DSG of S-tronic versnellingsbakken die wij softwarematig op maat maken zijn:
 

  • DQ200  7-Versnellingsbak met droge koppeling (ook de MQB).
  • DQ250  6-versnellingsbak met natte koppeling (ook de MQB).
  • DQ500  7-versnellingsbak met natte koppeling (ook de MQB).
  • DL501   7-versnellingsbak met elektro-hydraulisch gecontroleerde dubbele koppeling.
  • DL382   7-versnellingsbak met elektro-hydraulisch gecontroleerde dubbele koppeling (ook de MQB).
  • DQ400e 6-versnellingsbak met natte koppeling (ook de MQB).
  • DQ200e 7-Versnellingsbak met droge koppeling (ook de MQB).
  • DQ511 10-versnellingsbak met natte koppeling in de toekomst.
  • DQ380  7-versnellingsbak met natte koppeling in de toekomst.
 

DSG of S-tronic ‘Stage One’ tuning:


De basistuning (stage 1) omvat het verhogen van de koppelbegrenzer in de DSG software, samen met het verhogen van de schakeldruk. Tevens verwijderen we de ‘kickdown’ in de manuele modus. Immers: als het gaspedaal wordt ingetrapt schakelt de DSG onnodig terug voordat de auto uiteindelijk accelereert. Voor dieselauto’s met veel koppel is dit onnodig, zelfs onwenselijk, en is het beter om in dezelfde versnelling te blijven. 

Vreemd genoeg activeert de DSG versnellingsbak in de originele software de kickdown, ondanks dat de manuele stand is geselecteerd. Ook zal de bak, zelfs in de manuele stand, automatisch opschakelen bij een vast ingestelde toerenbegrenzer. Door de DSG software aan te passen, zal de bak in de manuele stand niet opschakelen, maar hier de motorbegrenzer aanhouden. Door zowel de kickdown, als de toerenbegrenzer aan te passen, wordt de wagen ook ideaal voor mensen die van echt rauwe snelheid houden. Nu maakt het niet meer uit of je op het circuit of op de Duitse Autobahn rijdt.

 

Maximale toerental:
 

Maar dat is nog niet alles. We verwijderen ook het automatisch opschakelen bij maximaal toerental. Bij benzinemotoren gaan we het maximale toerental verhogen en bij dieselmotoren gaan we het maximale toerental juist verlagen. Waarom? Simpel. Het is bekend dat de versnellingsbak in de originele DSG software configuratie zal opschakelen bij 6.800 rpm. Dat is natuurlijk geen probleem voor een standaardwagen, maar modellen met een grotere turbo willen het liefst nog wel even doortrekken tot een veel hoger toerental. Desgewenst verhogen we daarom het toerental.

Ook bij de dieselmotoren zorgen we voor verbetering. Zoals iedereen weet, gaat bij moderne dieselmotoren de versnellingsbak pas schakelen tussen de 4.800 en 5.000 rpm. Dat is jammer, want het maximale vermogen van een dieselmotor ligt rond de 4.000 rpm. Dus is het verstandig om bij de diesel het maximale toerental te verlagen (behalve in de hoogste versnelling, natuurlijk). Zo voorkomen we dat de wagen niet nutteloos doortrekt, maar dat de motor beter in zijn optimale toerenbereik blijft. Dat is niet alleen beter voor het rijgedrag en voor het rijgevoel, maar kan bovendien aanzienlijk schelen in het brandstofverbruik



Problemen met de DSG of S-tronic versnellingsbak:
 

  • Trillingen bij het overschakelen:

Wanneer de auto trilt bij het optrekken of bij het overschakelen van 1 naar 2 dan heeft de DSG versnellingsbak waarschijnlijk schade opgelopen. Wij kunnen dit softwarematig verminderen, verhelpen en voorkomen.
 
  • Inhouden van de motor:

Als je langzaam rijdt en plotseling wilt versnellen dan reageert de auto slecht. Wanneer je dan te veel gas geeft en de automaat hierdoor terugschakelt dan schiet de auto vooruit. Dit probleem heeft in de meeste gevallen te maken met koppeling slijtage. Softwarematig kunnen wij dit verhelpen waardoor de auto vlot reageert.

 

  • Trillen bij ondertoeren:

In veel DSG automaten zitten software versies waarbij je vanaf ongeveer 58 km/u, 1.200 rpm, al in de 7e versnelling zit. Wanneer je dan licht accelereert dan gaat de motor en de bak door ondertoeren trillen. Dit probleem kunnen wij verhelpen door de toerentallen aan te passen waardoor deze hoger worden gezet.

 

  • Sportstand te overdreven:

Voor veel mensen met een DSG versnellingsbak is het “S” programma te overdreven. De auto maakt te veel motorgeluid en verbruikt meer doordat er te vroeg teruggeschakeld wordt. Het “S” programma kunnen wij zo aanpassen dat het wat minder heftig is. Na de aanpassing is het programma geschikter voor stadsverkeer of om sportief te rijden.

 

  • Ongewenste kickdown:

Als het gaspedaal wordt ingetrapt schakelt de DSG onnodig terug. De automaat schakelt dan eerst terug voordat de auto accelereert. Voor dieselauto’s met veel koppel is dit onnodig en is het beter om in dezelfde versnelling te blijven. Dit is een veel voorkomend probleem en kunnen wij probleemloos softwarematig voor je aanpassen.


Voordelen en dé oplossing met DSG of S-tronic tuning

 

Per versnellingsbak zijn er diverse mogelijkheden om de DSG of Stronic te optimaliseren. Zo kunnen wij onder andere het D + S programma aanpassen, het toerental naar wens aanpassen en de ongewenste downshift verminderen.
 

Check Koppel verhogen
Check Koppelbegrenzer verwijderen
Check De schakeltijd verbeteren (± 20ms)
Check Het maximale schakeltoerental verhogen
Check Launch Control toerental aanpassing